Thursday, October 7, 2010

akibat sombong si tauke kedai!

last nite.aku duk cari2 kedai mkn..smpai la aku pegi ke jln genting-klang,aku ternampak la kedai asam pedas..care gak nie..aku pun singgah la..agak ramai org..biase la..tanggapan aku,lau ramai org kt kedai tue,mesti sedap!
rupe2nye kt blkg tue ade golf..no wonder la ramai..ramai dgn org yg kehausan dek kesungguhan memukul bola kecik dgn kayu smpai masuk lubang..aku pun cari port yg sesuai utk melabuhkan punggung..dtg la sowg dak pompuan amik order..(maybe die anak owner kot)..bermula la adegan yg membuatkan aku rase nak sepak muke die..
'nak minum ape?'
(dengan muke yg mcm nak mintak kayu besbol)
'teh o ais dgn tembikai laici'
'makan?'
tgh aku membelek2 menu ngn mie smbil pikir nak mkn ape..tetibe die ckp..
'ikan pari,merah ngn kembung jerk yg ade..so nak amik ikan ape?'
ek eleh minah nie..xsabar2..pundek btl..mood nak makan pun ilang..aku sebut je ikan ape yg aku nak..order ape yg patut..supaye die bley berambus cpt2..mkn lame aku tgk..rase cam nak nek tgn jerk..
order sudah smpai..aku pun try la..xde la sedap mane..
at the same time dtg la 1 group dak2 laki..amboii...tergediks2..aku ingat die ok la..lg teruk..siap sound lg.
.
'kalau rase nak pikir lg nak mkn ape..sy bg mase 5 minit lg..'
selamat la die xkua ayat tue mase amik order aku td..lau x..tau la die..
very bad service!
mie mintak air teh o ais nak tmbah..selambe jerk die jawab
'sorry dah tutup'
kuat nak mampus lak tue suare..pukimak btl..
aku tgk ramai lg customer die..tp die selambe jerk tutup kedai..aku tgk jam baru kul 12..cam la kami nie makan free..biler die dtg nak kemas meja..aku suh die kire..aku plak wat muke kerek..
aku tanye mie..bape byk hidangan yg kite makan td?5 katenye..
so,aku telah membuat hasil seni kat alas meja..dengan membuat 5lubang menggunakan api rokok..hahaha..puas ati aku..cantik beb meja ko..padan muke!
so,pade sesiape yg ade kedai makan jgn la menyombong..org dtg skali jerk beb..
aku sarankan klu korg terjumpe kedai yg bername D'sentap..eh silap..D'santap Asam Pedas..xpayah la masuk..wat rugi duit jerk..

0 comments: