Wednesday, August 25, 2010

raye dh nak dekat..

raye dh nak dekat..sadis la plak..diam2 dah 15hari dh puase..xrase pun puase..maybe sebab keje kot..terawikh pun xpg..waaa...makin nak raye nie..makin lemah badan nie nak hadapi..bkn ape,sejak mak dh xde nie,rendang ayam lgsung aku xjamah..mane same dgn rendang mak..penah skali aku makan kt kantin pat keje nie,terus aku muntah..xlalu aku..sejak mak meninggal..aku xpenah beraye kt jhr..
nie nak cter kenangan pahit time raye kt kg member aku..last year aku raye kt Kelantan..setiap tempat,juadahnye xsame..yg paling wat aku menangis,aku tanye xwat rendang ke ketupat ke..diowg ley jwb..umah kami mmg xwat..tau x..die watpe..MEE KARI..arghh...tidak!ari2 ley dpt..jamuan time skolah dulu pun lg sedap..aku pun amik handphone,kol abg..aku tanye abg..mkn ape?die ckp makan sate,rendang,ketupat..terus meraung aku lam tepon..actually kg abg ngn kg member aku tue xjauh mane pun..sebelum aku g sane,kwn aku nie ckp..abg ley jumpe aku la..aku ley g kg abg la..tup2 bler smpai tempat kejadian,semer xley..mmg menyakitkan ati..akhirnye aku dpt jumpe abg,tau bape lame..5minit saje..perjalanan abg ambik mase 30minit,tp jumpe sejap gler..kejam sguh..xpela..serik dah aku..xkan aku g lg ke sane..cukup la skali..
hope raye taun nie seronok..salu lau balik Jhr,ktowg tdo hotel.kali nie nak tdo umah ayah.mesti best..umah yg byk kenangan..umah tmpat kami membesar..tp sejak2 ayah bwk mak tiri aku duk situ..aku xpenah tdo lg umah tue..smoga taun nie aku xgaduh ngn pompuan tu..huhu..
mengikut plan..pg raye aku beraye kt kl dlu,pas solat raye bru bertolak ke Jhr..
makin dekat raye,makin byk duit abis..seronok ade,sedih pun ade..xsabar nak g kubur mak..rindu sgt..Al-Fatihah utk ibuku..Allahyarhamah Kalsom binti Mohamed..semoga rohnya dicucuri rahmat..

0 comments: